Retur & Reklamation

Returer


För att begränsa vår påverkan på miljön vill vi begränsa antalet returer så mycket som möjligt. Har du en fråga om en produkt? Kontakta oss gärna! Är produkten fortfarande inte vad du förväntade dig? Då kan du returnera produkten gratis inom en period av 14 dagar. Du kan ta ur föremålet från förpackningen, se om det passar och tänka på det. Under tiden bör du behålla originalförpackningen och lådan som din beställning kom i, om möjligt.


  • Dofter, tvål och kosmetika kan endast returneras om de är oöppnade och oanvända, av hygieniska skäl. Vi kan inte acceptera returer av varor som har öppnats och/eller använts.
  • Säng- och badtextilier kan returneras om de inte använts och är otvättade.


Se alltid till att vi får produkterna under goda förhållanden. Om produkterna är skadade eller visar tecken på användning kan vi avvisa det eller debitera dig för devalveringen.
Läs de allmänna villkoren för en fullständig förklaring.


Registrering av retur
Vänligen registrera returen inom 14 dagar efter mottagandet vid kayori.se/returns

 


Packa returförsändelsen
Lägg de varor du vill returnera i en någorlunda hård låda eller kartong, helst samma kartong som du fick din beställning i. Se till att lägga de varor som du vill returnera i sin originalförpackning, om möjligt.


Ta med paketet till ett närliggande postombud eller returombud
Efter att ha mottagit registreringen av din returförsändelse skickar vi returetiketten till dig via e-post, så att du kan ta paketet till ett närliggande postombud och skicka tillbaka helt gratis. Posttjänsten kommer att anges på returetiketten.

Returadress
Kayori Nordics AB
Kungsgatan 72
632 21 Eskilstuna (Sverige)


Återbetalning av köpets belopp
Så snart vi får returen kommer det att kontrolleras, och du kommer att återbetalas inom 3–5 arbetsdagar. Returnerar du hela beställningen? Då kommer även eventuella fraktkostnader att ersättas.


Kontakt
Har du några andra frågor om returer? Vänligen kontakta oss via info@kayori.se eller +46 (0)16 400 91 00 (arbetsdagar 09:00 till 17:00).


Garanti

Alla artiklar som du köper från oss omfattas av en garanti. Garanti innebär att produkten är eller gör vad du rimligen kan förvänta dig.


Hur lång är garantitiden?
Bortsätt från garantin är våra riktlinjer följande: Alla våra textilier har en garanti på 12 månader, med några undantag:

  • Skador genom felaktig användning eller felaktigt underhåll
  • Slitage genom frekvent användning

För interiöra dofter och kosmetika garanterar vi att dessa produkter kommer fram korrekt. Om en vara från dessa produktgrupper är defekt vid ankomsten, vänligen meddela oss omedelbart.

Har du ett klagomål på en Kayori-produkt som köpts i en annan butik eller onlinebutik? Kontakta butiken i fråga, de kan ge ytterligare hjälp.


Jag har ett klagomål, vad ska jag göra?
Om du har ett klagomål på en produkt eller någon av våra andra tjänster kan du kontakta vår kundtjänst via info@kayori.se . I ditt e-postmeddelande, inkludera namnet på beställningen och ordernumret. Om möjligt vill vi få en bild på ditt klagomål: på så sätt kommer vi att kunna tillhandahålla en passande lösning så snart som möjligt. Du kommer inte att få någon bekräftelse på mottagandet för ditt klagomål, men vi kommer att svara inom 14 dagar.

Loading...